یانار داغ باکو بیشتر آشنا شوید :
نوشته شده توسط : محبوبه

 

یانار داغ باکو بیشتر آشنا شوید  :

یانار داغ به زبان فارسی به معنی کوه سوزان می باشد که یکی از چندین مکان دیدنی و فوق العاده شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان می باشد . در واقع یانارداغ از مجموعه ای تپه تشکیل شده است که همگی سوزان می باشند و در دل تپه ها آتش را می توان به زیبایی دید . یانارداغ باکو در محله آب شوران باکو قرار دارد که از جمله خاص ترین دیدنی های باکو می باشد که بدون دست برد انسان و کاملا به صورت طبیعی وجود دارد . این مکان یکی از مکان های توریستی و معروف برای مسافران تور باکو  می باشد به طوری که کمتر مسافری از تور باکو و یا تور زمینی باکو  می باشد که به باکو سفر کرده باشد و یانار داغ باکو را جز برنامه های خود برای دیدن زیبایی های باکو قرار نداده باشد .

 

شرکت بیسان گشت مهر که خود مجری مستقیم تور باکو و بسیاری از مسیر های دیگر می باشد بی شک سفر به یانارداغ باکو را به مسافران خود پیشنهاد می کند . بی شک اگر شما هم از مسافران تور باکو نوروز 99 خواهید بود، دیدن از یانارداغ را از دست ندهید .

 

یانار داغ باکو :

در واقع یانار داغ باکو حدودا 70 سال پیش و در سال 1950 توسط یک چوپان محلی پیدا شد . شعله های آتش یانار داغ بر خلاف کوه های آتش فشان هیچ گاه خاموش نمی شوند و علت هم این است که به دلیل وجود منبع گاز در زیر این شعله های آتش همیشه روشن است و زبانه های آتش آن در بخش هایی به سه متر هم می رسد که بسیار دیدنی می باشد . شعله ها از بین شن های تپه ها زبانه می کشد و در بخشی از تپه ها می توان انها را به تصویر های مختلفی تصور کرد . گفتنیست که 70 سالی که این تپه های سوزان کشف شده اند تا کنون هیچ شعله ای از آن خاموش نشده و همواره در حال شعله وریست . نکته ای که باید مسافرانی که مشکل تنفسی دارند و همچنین برای کودکان پر اهمیت است این است که در حوالی یانارداغ هوا پر از گاز می باشد و می توان آن را احساس کرد . لذا مسافرانی که مشکل تنفسی دارند دانستن این نکته می تواند مهم باشد .

تور استانبول

برای بسیاری افراد این نکته بسیار سوال بر انگیز است که با توجه به موقعیت باکو که در منطقه قفقاز قرار دارد و جز مناطق بسیار پر بارش می باشد چکونه با بارش های بسیار فراوان این شعله ها هرگز خاموش نمی شوند و سالیان سال است که شعله وری آن پا بر جاست ؟ در واقع این آتش ها کاملا رو باز نیستند و از لا به لای سنگ ها و از روزنه های کوه شعله در آورده است و همین امر باعث شده حتی بارش های فراوان هم تاثیری بر شعله های آن نگذارد .





:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: